Enge film voor kinderen 12 jaar?

Ik heb vrijdag een slaapfeestje en ik wil een enge film voor kinderen van 12/13 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.4K

Antwoorden (7)

Met name horror films uit de jaren 80 zijn uitermate geschikt omdat deze in de huide wereld niet echt als eng meer worden gezien.

Something Wicked
Monster Squad
Goosebumps Movies
Lady in White
Stephen King’s IT
Lost Boys
Spiderwick Chronicles
Tower Of Terror
Frighteners
Monster House
Beetlejuice
Little Shop of Horrors
Watcher in the Woods
Critters
The Corpse Bride
Ghostbusters
Gremlins
Nightmare Before Christmas
Tremors
Sleepy Hollow
Ghoulies Under Wraps
The Halloween Tree
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je echte enge films wilt, moet je kiezen voor the grudge (A)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat de ene 12-jarige beter tegen horror en enge films kan dan de ander. Daarom zou je eens kunnen kijken naar films die behalve eng ook erg grappig zijn zoals Ghostbusters en Gremlins. Wel erg oude films (jaren 80) maar in mijn ogen best grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je voor de echte enge films gaan, maar een beetje eng in combinatie met een enorme dosis humor heeft Scary movie. Een film met allerlei parodieën op die echte enge horrorfilms. Het maakt het genre eng wat luchtiger. Al is dat natuurlijk erg persoonlijk. Ik vind dat wel in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het leuker om in plaats van een film een eng verhaal te vertellen. Want inderdaad zijn er mensen die er wel van houden en mensen die er niet van houden. Als ik jou was zou ik gewoon gezellig met zijn allen in bed gaan liggen, en lekker enge verhalen gaan vertellen aan elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even uitgegaan van de kijkwijzer en dan zijn deze toch wel interessant:

Thirteen ghosts
White noise

En inderdaad, zoals hierboven al vermeld is, parodieën zoals Scary Movie doen het ook altijd goed!

Toegevoegd na 2 minuten:
ps. nog net op tijd hoop ik? videotheek is nog open ;-)