Kan ik mijn video recorder met video cassettes digitale televisie opnemen?

Kan ik met bijvoorbeeld scart kabels nog televisie opnemen met mijn video recorder?
Zo nee, waarom niet?
Bij nee, kan ik nog wel banden af blijven spelen?
Kan ik bij interactieve televisie met een harddisk de opnames onbeperkt bewaren?

Toegevoegd na 4 uur:
Er loopt nu een scartkabel van mijn videorecorder naar het kastje van digitenne. En een andere scart kabel van het kastje van digitenne naar mijn televisie. Neem ik dan via de ontvanger van het kastje van digitenne op of via een ontvanger die in mijn video recorder zit?

Op al mijn tv's kunnen scartkabels. Kan ik dan wel interactieve tv opnemen? Of hangt dat van het kastje af wat ik van interactieve tv krijg. Of gaat dat niet via een kastje?

Toegevoegd na 1 dag:
Volgens een antwoord kan ik blijven opnemen m.b.v. kabels of adapters of converters.. Klopt dat? Kan ik met een HD recorder voor onbeperkte tijd opnames bewaren? Gaat het opnemen niet alltijd via apparatuur van de providers?

Toegevoegd na 5 dagen:
Is er iemand met interactieve televisie die toch opneemt op cassettes via een videorecorder, omdat die onbeperkt houdbaar zijn. In ieder geval langer dan een jaar.
Dan weet ik zeker dat het kan.

Toegevoegd na 1 week:
Ik kan nog geen beste antwoord kiezen omdat antwoorden elkaar tegenspreken. Ik zie ook niet hoe ik een beste antwoord uit kan kiezen.

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, je kunt je video recorder met video cassettes gebruiken om op te nemen op digitale televisie. Controleer of je video recorder compatibel is met digitale televisie en of je de juiste aansluitingen hebt.
Bronnen:
een maand geleden