wat is het verschil tussen verschillende resoluties?

hallo,

ik ben aan het zoeken naar beamers, en ik kom veel verschillende soorten resoluties tegen. namelijk; native resolutie; resolutie; optische resolutie en max resolutie

ik zou graag willen weten wat nou echt de resolutie van het projecteren is. en wat het verschil is tussen al deze resoluties.

met vriendelijke groet

peter

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

In principe is dat steeds hetzelfde met een andere naam. (Misschien wordt met maximale resolutie iets anders bedoeld)

De daadwerkelijke resolutie die het paneeltje bezit. Die kan anders zijn dan de maximale ingevoerde resolutie. Stel dat je een 1280x720 native resolutie beamer koopt. Dan kan deze vast een 1920x1080(fullHD) signaal aan, maar zal deze die intern weer terugschalen naar 1280x720 (anders zou je een deel van het beeld niet kunnen zien).

Je hebt dus de native of optische resolutie en de maximale input resolutie. De maximale input kan nog zo hoog zijn, uiteindelijk wordt alles teruggeschaald of opgeschaald naar de native resolutie.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.lowbudgetz.nl/UNIC-UC46-draagbare-WiFi-beamer-LCD-LED

Resolutie: 800x480 Pixels
Supported Resolutie: 800x600, 1024x768, 1280x800, 1920x1080

Dat betekent dus dat je beamer maar 800x480 weer kan geven, maar dat je wel een signaal aan kan voeren van je Blu-ray speler van 1920x1080.

Als je veel HD gaat kijken is het logisch maar niet per se noodzakelijk om een 1920x1080 native resolutie beamer te kopen. Er zal dan niet geschaald hoeven te worden als je naar een Full-HD-bron kijkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké, het is mij helemaal helder Zeer bedankt