samsung tv valt steeds uit, wat nu?

Ik heb een samsung smart tv en sinds een paar weken valt die steeds uit ofwel start die geregeld weer op.In het menu staat dat ik een pincode moet hebben en als ik die niet heb is het 4 x 0 maar die werkt niet en zelf heb ik er ook geen andere op gezet.Weet iemand raad aub?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (2)

Om er zeker van te zijn dat dit probleem veroorzaakt wordt door uw TV en niet door andere externe bronnen volgt u de volgende stappen.
1. Druk op de ‘Menu’ op uw afstandsbediening.
2. Navigeer naar ‘Systeem’ en open de ‘Eco oplossingen’.
Het kan zijn dat hier staat dat uw TV automatisch uit gaat nadat deze een aantal uur niet gebruikt is.
Mocht dit het probleem niet zijn, haal dan de stekker uit het stopcontact terwijl de TV aan staat. Wacht vervolgens 30 seconden en steek dan de stekker weer in het stopcontact. De tv reset een aantal gegevens. Controleer of het probleem is opgelost.

Indien het probleem zich voor blijft doen, neemt u dan contact op met de Samsung Service- en Informatielijn in Nederland of België.
7 jaar geleden
Dit is meestal een probleem met de voedingsunit. Dan schakelt de tv aan en uit. Daardoor kan het zijn dat alles ontregeld raakt en u daardoor ook telkens een code moet invoeren. Laat de tv nakijken op voedingsunit.
een jaar geleden