Hoe kan ik het beeld van mijn TV op zwart zetten als ik naar de radio luister via de Horizonbox van Ziggo?

Bij een aantal zenders krijg ik de tijd in beeld en de andere zenders krijg ik een stilstaand plaatje met info over de zender in beeld. Ik wil graag een zwart scherm.

Picture for question
7 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (2)

Dat kan niet. Enige wat je kan doen is zorgen dat het geluid niet via de TV-SPEAKERS loopt. Maar via een versterker of AV-receiver. Dan kan je de TV uitdoen. Of sterker nog hoef je hem niet eend aan te doen.

Toegevoegd na 15 minuten:
*eens

Toegevoegd na 21 minuten:
Het kan dus wel alleen zal je dus waarschijnlijk extra apparatuur aan moeten schaffen of aan moeten sluiten.

Toegevoegd na 44 minuten:
Mocht je toevallig alles al zo aangesloten hebben, dan zou je idd alleen de TV nog uit hoeven te zetten. Dat zou wat vreemd zijn, immers als je je decoder aangesloten hebt via een versterker of AV-receiver zou je waarschijnlijk niet met deze vraag aan komen zetten.

Toegevoegd na 48 minuten:
Als alternatieve methode die veelal niet zal zorgen voor energiebesparing, en je gebruik moet maken van de tulpkabels. Zou je van de tulpkabels die van de decoder naar de tv gaan alles er uit moeten trekken behalve de rode en de witte laten zitten (dus of geel eruit of rood groen en blauw eruit.)

Bij LCD(LED) geeft dat geen energiebesparing, bij CRT, plasma en OLED wel. Maar de kans is groot dat je HDMI gebruikt en dan gaat het hele verhaal niet op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kun je volgens mij het beste realiseren via het menu /instellingen/ beeld. Vervolgens helderheid en/of contrast op 0 (nul) zetten. Dan heb je geen beeld meer maar wel geluid. Om terug te gaan zet je alles weer op standaard instellingen.