Hoe kan het dat wij Astra1 en Astra 3 niet tegelijk kunnen ontvangen ?

Wij zijn al dagen bezig om onze satelliet schotel uit te richten en als we goed signaal hebben op de Astra 1 dan is het signaal van de Astra 3 weer erg zwak. De kop van de Astra 3 zit in de houder. De kop op zich heeft ook de juiste schuinte.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vond dit:
http://www.satreparatie.nl/tips/schotel-installatie/176-astra-1-en-3-met-duo-lnb.html Ik weet niet in welke mate dit betrekking op jouw systeem heeft. Zoals ik het begrijp kan je niet met elke setup 1+3 tegelijk ontvangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom zou je nog Astra1 willen ontvangen, alle kanalen zijn prima met Astra3 te zien?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Omdat er alle duitse zenders op Astra 1 blijven b.v. wij hebben hetzelfde probleem en ik denk dat ik maar ga overstappen naar de kabel....om iedere keer als canal digitaal de satelliet veranderd iemand de schotel te laten uitrichten gaat iets te veel kosten...
paulus811
7 jaar geleden
WhoElse, CD verandert de positie van de satellieten niet, opnieuw richten van de schotel is dus niet nodig. Wat CD wel doet is het verhuizen van kanalen van Astra 1 naar 3 en het wijzigen van de instellingen om die zenders te zien. Wijzigingen worden automatisch doorgevoerd als je een gecertificeerde tuner of televisie hebt.

Het beste antwoord

Voor het ontvangen van de Astra 1 en 3 heb je een duo lnb (kop) nodig. Daar zitten twee koppen in die op de juiste afstand staan op de satellieten op zowel 19.2 als 23.5 te ontvangen.

Aannemende dat je een HD abonnement van Canaal Digitaal hebt, is het verstandig om ook daar de lnb te kopen. Er zijn duo lnb's te koop die niet bestemd zijn voor Astra 1 en 3.

Wat bijzonder goed helpt bij het afstellen van een schotel is een satelliet finder. Die kosten 2 tientjes, maar helpen enorm goed om de schotel tot op de milimeter goed af te stellen. Astra 3 (23.5) zit rechts van Astra 1 (19.2), het kan zijn dat je met de rechterkop de linker satelliet ontvangt.

Ook het downloaden van een app (bijv Satfinder Lite, is gratis) kan je helpen om een idee te krijgen waar de satellieten staan.

Kijk je alleen Nederlandse tv/radio en heb je een HD abbo, dan is er eigenlijk geen noodzaak om Astra 1 te ontvangen. Vrijwel alle zenders zijn verhuisd naar de Astra 3 satelliet.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel . Duidelijk antwoord