als je kabel tv hebt (anoloog) kun je dan een smart tv gebruiken?

Hallo,

Ik heb zeg maar tv via de kabel, geen abonnement ofzo. (tv signaal doet het al 4 jaar zonder abonnement) Kun je dan wel een smart tv hebben en gebruiken of moet je dan een abonnement voor de tv afsluiten bij bijvoorbeeld Ziggo of Kpn ofzo???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ja, zonder problemen. Het Smart deel van zo'n TV ligt vooral bij de Apps die je via Internet (wireless dan wel bekabeld) kunt downloaden zoals Netflix / YouTube / Videoland. Dit staat helemaal los van jouw analoge signaal, er zit namelijk gewoon nog een RF ingang op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
RF staat voor Radio Frequentie

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lekker kort en krachtig....
Blijkbaar kun je Tv kijken zonder er voor te betalen, heb je mazzel
dat ze je niet afsluiten. vergeten de kabel in de verdeelkast los te maken denk ik ?. of zit je misschien op een central systeem van een flat of zo ? omgebouwd bejaardencomplex of zo ?

heb je alleen publieke zender ?

Maar nee als je digitale TV zou nemen dan moet je dus een settopbox hebben.
en dat signaal moet worden ingesteld.
het enige wat wel kan is kpn digitenne met losse antenne, op zich geen slecht idee

En smart tv heeft eigenlijk niet te maken met digitaal of analoog TV
maar met de mogelijkheid van je TV dingen rechtreeks op het internet te gebruiken

Je TV is een smartTV, als er op je TV een internet poort en/of een wireless zit dat maakt je TV een smartTV.
Als je wel gewoon los internet hebt (een beetje snel internet)
Dan zou je netflix kunnen nemen en of ander diensten
of alleen Youtube films bekijken.