Is er een soort appletv voor android ?

Bestaat er iets als een apple tv voor android want ik wou graag me telefoon streamen naar de tv is daar mischien een kastje voor (niet al te duur) ik kan nu op me tv al wel filmpjes en fotos en youtube enzo streamen maar ik zou graag gewoon ook apps willen kunnen streamen dus gewoon het beeld van me telefoon zelf en niet alleen video's

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Chromecast? Maar verschillende namen hiervoor zijn 'Android TV Box' of TV Media Player, Streaming TV Box... Chromecast is echt bedoeld voor streamen met een appje...

Antwoorden (2)

Ja, maar...
Dat kan via een Chromecast, met €35,- een niet te dure optie.
Alleen kan het casten niet vanaf elke telefoon. Ik heb een Nexus en het werkt perfect, maar check in onderstaand linkje of jouw telefoon ook zo werkt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Chromecast werkt niet hetzelfde als Apple TV. Bij Apple TV kan je je hele iphone/ipadscherm doorsturen naar je TV.

Bij Chromecast werkt het anders. Ten eerste moet je telefoon ondersteund worden. Daarnaast kunnen een handjevol apps gebruik maken van chromecast. Ze moeten een speciale link naar de Chromecast sturen, die link opent chromecast zelf. Dus er wordt niets vanuit de telefoon naar de Chromecast gestuurd, behalve een link.

Je kunt dus niet zomaar je hele scherm doorsturen.

Voorbeeld: Als je spotify gebruikt, dan stuurt je Android een linkje van het liedje naar de Chromecast. De chromecast opent dat linkje op internet en speelt dat liedje van internet af.

Apple TV: Je iPhone stuurt direct het beeld of de muziek naar de Apple TV. Dus geen internet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zegt @Twigg: "Dus er wordt niets vanuit de telefoon naar de Chromecast gestuurd, behalve een link." Dat is niet (helemaal) waar.
Ik stream de inhoud van mij telefoon naar de tv met de Chromecast. Dus bijvoorbeeld mijn Whatsap berichten kan ik gewoon op de tv tonen, de foto's in mijn galerij kan ik rechtstreeks op de tv laten zien, Clash of clans als app op mijn telefoon speel ik gewoon op de tv, als ik een leuk plaatje vind op de 9gag app dan kan ik die zo gelijk laten zien aan iedereen.
Maar dat is, zoals ik al zei, niet mogelijk met elke telefoon. In de link die ik hierboven vermeldde staan de volgende toestellen die deze mogelijkheid bieden:
Nexus 4
Nexus 5
Nexus 6
Nexus 7 (2013)
Nexus 9
Nexus 10
Samsung Galaxy S4
Samsung Galaxy S4 (Google Play Edition)
Samsung Galaxy S5
Samsung Galaxy Note 3
Samsung Galaxy Note 10
HTC One M7
HTC One M7 (Google Play Edition)
LG G3
LG G2
LG G Pro 2
Sony Xperia Z3
Sony Xperia Z3v
Sony Xperia Z3 Compact
Sony Xperia Z3 Tablet Compact
Sony Xperia Z2
Sony Xperia Z2 Tablet
Tesco hudl2
TrekStor SurfTab xintron i 7.0 Anders heb je gelijk en gaat het alleen via apps die speciaal daarvoor zijn aangepast. Een overzicht van die apps vind je op http://www.reddit.com/r/chromecast/wiki/apps of kun je vinden via de Cast Store app, gewoon in de Play Store.