Wat zijn de kenmerken van de beeldschermformaten auto-fill, auto-zoom, superzoom, filmformaat 16-9, breedbeeld, niet geschaald?

Dus ook graag de verschilpunten. Ik heb zelf breedbeeld. Wat zijn dus de effecten van die instellingen op het breedbeeldscherm?

10 jaar geleden
2K
corzijlstra
10 jaar geleden
Het gaat dus zowel om breedbeelduitzendingen al ook om niet-breedbeelduitzendingen.

Het beste antwoord

Dat is per televisie soms verschillend, soms die functies ook heel anders genoemd, ligt per merk verschillend. Uiteindelijk is er vaak maar een die je dient te gebruiken als je je beeld juist weergegeven wilt hebben (zonder beeld verlies en zonder stretching). In de handleiding van je TV staat (vaak met een visueel voorbeeld) uitgelegd wat de tv met het beeld doet.

Een gok:

Autofill: Alles wordt tot de rand gevuld, bijv. 4:3>16:9 (een totale no-no strecthing)
Auto-zoom: Beeld wordt tot 1 rand gevuld, aspect ratio blijft behouden
Superzoom: Beeld wordt ingezoomd zodat sommig beeld buiten beeld valt (4:3>16:9 maar beeldinformatie gaat verloren)
Filmformaat 16:9: Kan zijn dat 2.40:1 materiaal naar 16:9 gestretched wordt.
Breedbeeld: 4:3>16:9
Niet geschaald: 4:3 blijft 4:3, waarschijnlijk de stand die ik zou kiezen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zonder gok:

http://www.gebruikershandleiding.com/Philips-32PFL6087/preview-handleiding-449723.html?page=0029

Toegevoegd na 6 minuten:
De stand waar je hem nu op hebt staan is dus een problematische stand. 4:3 materiaal wordt opgerekt en je krijgt vervormd beeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Hoe weet je op welke stand ik hem nu heb? En op welke stand heb ik hem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf "breedbeeld". Ik nam aan: ik heb hem zelf op breedbeeld staan,
Maar je bedoelde dus ik heb een breedbeeld televisie.