Waarom is er tot op heden geen 'App Store' voor Apple TV?

Mij lijkt het een revolutionaire stap. Er zullen meer applicaties verschijnen dan voor welke bestaande Smart TV dan ook. Mijn vraag is dan ook.. Waarom is er tot op heden geen 'App Store' voor Apple TV waar iedereen voor kan ontwikkelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Ivana
10 jaar geleden
Ga met je vraag naar Apple. Wij kunnen die niet beantwoorden.

Antwoorden (1)

Omdat Apple feitelijk wil bepalen wat je met Apple TV kan. Ze willen bijv. niet dat je via apps content gaat bekijken waar Apple niets aan kan verdienen. Apple verdient aan de apps, maar de content valt onder rechten, en kun je niet zomaar aanbieden zonder daar eerst afspraken over te hebben.

Dit gezegd hebbende, lijkt het erop dat Apple met alle populaire content van partijen als Netflix, Hulu en HBO waar ze niet onderuit kunnen om het aan te bieden zonder er teveel aan te verdienen, deze controle los moet laten. De portals van deze partijen zijn geheel in-house ontwikkeld, dus het lijkt erop dat de mogelijkheden er meer zijn dan eerst.