Waarom neemt mijn tv analoog op, terwijl we Ziggo digitaal hebben?

Wij hebben sinds 6 maanden Ziggo. We hebben altijd perfect haarscherp beeld, maar als ik een programma of film probeer op te nemen, dan is het analoog beeld. Ik vraag me af waarom dit nou opeens in andere kwaliteit veranderd. Iemand enig idee of ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als je digitale kabeltelevisie hebt, behoud je nog wel degelijk je analoge signaal, dat ook op het kabeltje staat dat je huis binnenkomt. Als je de coaxkabel naar je recorder aansluit dan neemt je recorder het analoge signaal op. Alleen het signaal dat uit je settop box komt is digitale televisie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel. Maar ik kan er dus niets tegen doen? Hij blijft deze slechte kwaliteit hebben?
Jouw DVD-recorder ontvangt het digitale signaal en legt dit vast op de oude kwaliteit van het analoge kanaal, maar wel digitaal.
Deze oude kwaliteit, maar wel in zijn beste vorm, zie je terug op je beeld als je kijkt.

De enige manier om dit te verbeteren is het kopen van nieuwe (opname)-apparatuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn twee soorten analoog signaal 1 - analoog signaal vanuit je tv/dvd tuner en. 2 - analoog signaal vanuit je decoder. Het analoge signaal vanuit je decoder of tv met ingebouwde decoder is alleen nog redelijk van kwaliteit t.o.v het digitale signaal.
Het ouderwetse centrale antenne signaal van 1 wordt steeds verder afgebouwd wordt steeds slechter van kwaliteit omdat er niet meer in geinvesteerd wordt en zal gaan verdwijnen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Om dus goed te kunnen opnemen moet je een hd recorder of decoder met harde schijf hebben. Dan neem je het digitale signaal op.
Terwijl je kijkt naar wat je opneemt kun je wellicht nog wel op je dvd recorder de hogere kwaliteit halen dan moet de dvd recorder verbinden met de decoder analoog uit ( als deze erop zit) of met de scart uit van je tv als de decoder ingebouwd is in je tv.