Waarom worden oude uitzendingen tegenwoordig getoond met rondom een zwarte balk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit komt omdat er geen rekening meer wordt gehouden met oude 4:3 televisies (zoals jij hebt als ik het correct zie). Eigenlijk wordt er een 4:3 uitzending in een 16:9 kader gestopt wat weer als 4:3 naar jij tv wordt gezonden. je kan al zien dat het signaal breder is dan 4:3 door de tekens die buiten het originele frame vallen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Overigens zijn tv uitzenden helemaal de weg kwijt als het gaat om 4:3 en het uitzenden daarvan. Knippen, stretchen en windowboxing (dit specifieke probleem) zijn aan de orde van de dag. Het kan ook anders.

Toegevoegd na 16 minuten:
jij tv= je tv
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je toevoeging maakt je antwoord af! topantwoord.

Andere antwoorden (1)

Zo worden ze niet op alle televisies getoond. Het hangt af van de grootte van het beeldscherm wat jij zelf hebt. Op antieke tv's zullen de uitzendingen geen zwarte balk hebben. Ze kunnen niet aan de huidige maten worden aangepast, omdat die een andere verhouding hebben. Dan wordt het teveel uitgerekt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grootte van het scherm heeft er niks mee te maken, de verhouding van de TV de verhouding van de uitzending en de verhouding van het origineel wel.