Kun je met digitale TV meerdere 'pasjes' aanvragen?

Momenteel hebben we thuis nog steeds kabel-TV, maar binnenkort krijgen we digitale TV. Nu heb ik in mijn TV (boven) een soort gleuf waar je een kaarthouder met kaart in kan stoppen.
Hoe werkt dit precies? En betekend dit dat je meerdere 'pasjes' kunt aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt meerdere pasjes aanvragen, in de gleuf van je TV moet je echter maar één bepaald type CI-module met daarin een pasje voor digitale TV stoppen.

In Nederland kun je als je een kabelabonnement hebt een CI-module van UPC of Ziggo gebruiken, afhankelijk van welke van de twee aanbieders bij jou aangesloten is.
Je kan meer kaarten aanvragen als je ook in andere TVs de digitale kanalen wil ontvangen.

Je kunt ook een abonnement op Digitenne nemen, dan heb je ook de CI-module van Digitenne nodig.
Je moet dan in plaats van de kabel een antenne op de TV aansluiten.
Van Digitenne zijn complete pakketten te koop met module, smartcard, antenne en power inserter.

Een CI-module heet voluit Common Interface Module, hieronder een afbeelding hoe zo iets er uitziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan.

Wij hebben in de woonkamer een kastje, en in de keuken heeft de TV een gleuf. Wij hebben daar een extra kaartje voor. kost bij de KPN ongeveer 4 euro. Je krijgt daar ook een ontvanger bij, die je ergens voor je raam moet zetten.
Heb je een TV zonder geluf kun je ook een kastje bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan per abonnement 3 kaarten aanvragen. Je moet er wel voor betalen en in het bezit zijn van 3 decoders.