Films afspelen van mijn pc op mijn nieuwe tv, hoe doe ik dat?

Deze week wordt mijn nieuwe 3d tv afgeleverd. Hij is geschikt om op internet te gaan door de tv met draadloos of bekabeld aan te sluiten op de router. Wat heb ik nu nog meer allemaal nodig om vanaf mijn laptop of desktop pc films af te spelen op de TV? De TV heeft een mediaspeler ingebouwd. Waar moet ik op letten, wat moet ik ervoor aanschaffen etc etc.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Als je TV ook DLNA ondersteunt, dan kun je Windows Media Player gebruiken, zie http://www.agoraquest.com/viewtopic.php?topic=35037&forum=70 hoe je dat aan kunt zetten. Je kunt dan op de TV browsen naar files op de PC, maar je kunt ook vanaf de PC een file selecteren en dan via het menu op "Play To" klikken.
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ingebouwde mediaspeler, dan kan je je draagbare harde schijf/usb stick rechstreeks aansluiten op je tv zonder tussenkomst van een pc. Foto's en muziek gaat perfect, al hebben tv's soms wel eens problemen met het lezen van speciale videoformaten. Ik heb deze functie niet op mijn tv.

Wat ik wel heb is een hdmi aansluiting. Die heb jij gegarandeerd ook. Ik heb een hdmi kabel gekocht en heb mn pc met men tv aangesloten. Dat scherm is nu dus een verlengde van mijn pc scherm. Ik kan alles naar het 2de scherm slepen, dus ook films, spelletjes, msn, internet,.. Is echt handig van tijd tot tijd.

Wat moet je doen hiervoor;
- Koop een hdmi kabel ( als je die nog niet hebt)
- Sluit pc en tv hierop aan
- Op bureablad rechtermuisknop, schermresolutie, detecteren, beeldscherm uitbreiden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van de uitgang van je videokaart en je tv DVI-HDMI kabel HDMI-HDMI kabel of een VGA kabel(tegenwoordig niet meet altijd op tv's).
Er zijn ook DVI-HDMI verloopstukjes. Dat is het video deel.

Dan komt het audio deel, als je HDMI-HDMI hebt gebruikt en je videokaart intern gekoppeld is aan je geluidskaart(ga er maar niet vanuit) kan je direct geluid hebben. Anders zal je met jack,tulp,coax of optical van je computer naar danwel je tv dan wel je versterker/receiver moeten gaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik zie in de reacties dat je zegt dat je je stereo ook gaat vervangen. Het mooiste is dan een Receiver te kopen met HDMI optical en coax in en een HDMI out. Dan krijg je de volgende aansluitingen:

PC--hdmi--Receiver--hdmi--TV
PC--optical/coax--Receiver

Toegevoegd na 17 minuten:
Link met receivers HDMI-ins en outs