Aansluiten Home Cinema + UPC mediabox + mediaspeler op tv

Ik heb een UPC abonnement incl mediabox voor digitale tv. Deze zit via een HDMI aan de tv aangesloten.

Daarnaast heb ik eem mediaplayer waar films op staan. Deze ook middels HDMI op de tv aangesloten.

Dit past allemaal perfect, mijn TV kent namelijk 2 HDMI aanslutingen.

Nu heb ik sinds kort een 2.1 Home Cinema van Sony aangeschaft, ook met HDMI aansluiting oa.

Hoe krijg ik nu de aanslutingen zo dat zowel het geluid van mijn digitale tv alsmede mijn films van de mediaplayer over de surround set lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als u een goede set heeft gekocht zitten er meerder HDMI-ins op waar u alle apparaten(UPC/media) op aansluit en een HDMI-uit die naar de tv gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je met te weinig HDMI aansluitingen zit kun je voor ongeveer 20 euro een connector kopen waar je meerdere aansluitingen hebt voor HDMI. Je sluit je home cinemaset aan de achterkant aan en aan beide zijden de andere apparaten. Werkt prima. Wil je meer aansluitingen dan is hij ook verkrijgbaar met vier of zelfs meer HDMI aansluitingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Et een optische kabel van je tv maar je cinema set. In je tv menu het geluid zetten naar externe boxen. Zo heb ik het vorige week nog gedaan. Werkt perfect. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt perfect...als je een optische kabel out op je tv hebt zitten, dat is niet altijd het geval jammer genoeg. Hopen dus voor de vraagsteller dat ie dat wel heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook een + van mij