Waarom stoort mijn tv als er gebeld wordt?

Ik heb een tv met kabel, dus niet digitaal. Als er op een mobiele telefoon gebeld wordt of als ik zelf bel, dan stoort het beeld en geluid op mijn tv. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

In eerste instantie zou ik zeggen:
Er ligt een witte kabel van het kastje in de muur naar je TV. Dat heet een coax-kabel. Koop een hoogwaardige kabel en kijk of dat helpt. Het lijkt erop dat deze de storingen doorgeeft.
13 jaar geleden
Wat je hoort is het elektromagnetisch veld van de telefoon. Dit veroorzaakt een elektrische stroom in de onderdelen van je tv, wat je vervolgens weer hoort via de speakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De straling die van je telefoon afkomt als je belt wordt opgepikt door de onderdelen in je TV. Alle kwalitatief redelijke audio/video apparatuur is hier in het elektrische ontwerp op ontstoort. Echter, hoe sterker de straling (hoe dichter de stralingsbron in de buurt van de TV komt) hoe groter de kans dat de straling direct invloed kan uitoefenen op je TV. Dit is behalve dat het irritant is echter niet schadelijk voor je toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haal nieuwe bekabeling en connectoren, danwel voorzien van het kabelkeur (logo). Dan zou het weg moeten zijn... Je kan ook eerst proberen om de telefoonkabel niet over de coaxkabel te laten lopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip: Peppie heeft gelijk. Veel apparatuur is gevoelig voor deze stoorvelden. Wat ook gevoelig is; je hersenen, deze werken ook met stroompjes (ca. 70 mV) en vangen ook deze stoorsignalen op, dit vinden ze niet leuk. Dit gaat heel lang goed, tot de druppel de emmer..... Daarom in ieder geval 's nachts je mobieltje (een dect- telefoon is nog erger) niet in de buurt van je hoofd, beter nog; gewoon uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gok er op dat je digitenne hebt ? Want bij mij stoort die ook als er bijv een scooter voorbij rijd.