Mag je een telefoon die je hebt gekregen bij het afsluiten van een abonnement verkopen voordat je abonnement is afgelopen?

Ik zou graag zelf een nieuwe telefoon aanschaffen maar mijn abonnement loopt nog een half jaar. Ik betaal maandelijks een bepaald bedrag voor de 'lease' van mijn toestel, dus nou vroeg ik mij af of het wel is toegestaan om eerder je telefoon te verkopen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
10.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je gewoon je simkaart houdt en de termijnen van je toestel blijft betalen moet jij dat weten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staat in het contract/voorwaarden

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Je mag het zelfs al verkopen op de dag dat je het gekocht hebt.

Daarmee ben je echter niet van je verplichting af ; het abonnement dat er bij hoorde (vaak voor een jaar of twee jaar) moet je nog gewoon tot de laatste termijn terugbetalen; pas DAN heb je de telefoon helemaal afbetaald.

Het is dus niet zo dat je contract verloopt als je de telefoon niet meer hebt, of die nu kapot, verloren, gestolen, weggegeven of verkocht is. Je "lening" - want dat is een telefoonabonnement met toestel eigenlijk - loopt gewoon door. En die zul je gewoon moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Klopt dit wel? Er word gesproken over lease en niet over koop op afbetaling. Bij lease moet je na de termijn het toestel toch terug geven? Of is dit niet zo bij telefoons?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij moet je bij je lease je telefoon aan het eind van je contract inleveren. Of voor een paar euro extra afkopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat mij het leasen van een telefoon volkomen vreemd voorkomt. zeker als je ziet wat jongelui daar soms mee uithalen.....menig telefoon zal het eind van het contract nauwelijks halen. Maar omdat het tussen aanhalingstekens stond, dacht ik dat ze het min of meer symbolisch bedoelde (dat er ook "huur" ofzo had kunnen staan. Bij leasen wordt je echter uiteindelijk vaak eigenaar, bij huren in principe niet. Het zou kunnen dat het een nieuw soort "inruilsysteem" is, omdat die toestellen vooral softwarematig vaak een beperkte levensduur hebben. Ik had me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept. Maar het zou best kunnen dat je het dan niet mag verkopen nee.