Kan ik mijn IPad laten repareren of kan ik beter 2de hands een andere kopen?

Hallo,
Mijn iPad 6 (2018) is onlangs stuk gegaan, waarschijnlijk het moederbord dat kapot is gegaan. Deze reparatie kost +-150 euro als dit alleen kapot is, deze ipad is 5 jaar oud. Zou het verstandiger zijn om een meer recentere 2de hands te kopen of wat zouden jullie doen?

3 maanden geleden
in: Tablets
Vortexxx
3 maanden geleden
Ik zou 'm laten repareren en dan gelijk een nieuwe batterij laten plaatsen, want dat is het eerste wat weer vervangen moet worden bij een 2e hands meer recente iPad, en hoe is daar mee omgegaan? iPads kunnen heel lang mee met een beetje TLC. Ik repareer MacBooks Pro als hobby dus ik weet een beetje hoe het proces gaat, weet jij waar die €150 op gebaseerd is? Doet ie helemaal niks meer? Of laad ie niet meer op? Vaak weet je met diagnostische apparatuur al heel snel wat defect is, bij MBP's zijn het vaak SMD caps die voor kortsluiting zorgen en die dingetjes kosten €0,05ct. Dus is het voor mij dan alleen uurloon wat gezien de hobby vaak op de grote Karma berg gaat en ik die dingen pro bono repareer.
Gamer1213
3 maanden geleden
Mijn ipad zit vast in een bootloop en de repairshop heeft gezegd dat dat waarschijnlijk aan het moederbord ligt, die reparatie zou 150 euro moeten kosten.
Vortexxx
3 maanden geleden
Heb je 'm zelf al opnieuw geforceerd gerestarted? Of in DFU ge-restored? Zie: https://discussions.apple.com/thread/252964460?sortBy=best
Gamer1213
3 maanden geleden
Ja, dit heb ik allemaal al geprobeerd, maar ik krijg constant de foutcode "4013", in de Apple store zeggen ze dat ze dit niet meer kunnen maken
LeonardN
3 maanden geleden
Reparatie 150
Batterij vervangen 100
https://support.apple.com/nl-nl/ipad/repair
totaal 250 eu Nieuwe iPad (2021) 350 eu
https://tweakers.net/pricewatch/1741274/apple-ipad-2021-wi-fi-64gb-grijs.html

Antwoorden (1)

Een oud model "nieuw kopen".
Voor ~350 euro kan je een 2021 model iPad kopen, dan heb je dus een exemplaar zo uit de verpakking in plaats van een exemplaar dat al 5 jaar gebruikt is en waar je 150 euro, of als je ook de batterij laat vervangen rond de 250 euro voor kwijt bent.
3 maanden geleden