Activeringsslot bij iPad mini, wat moet ik doen?

Ik heb recent een iPad mini gekocht via Marktplaats. Ik was helemaal blij toen ik die binnenkreeg. Pakketje zag er prima en heel volledig uit, dus tot zover een prima aankoop.

Eenmaal de iPad opgeladen, probeerde ik die in te stellen. Toen kwam ik op een scherm van een activeringsslot. Blijkbaar is deze iPad gekoppeld aan de Apple-ID van de oude gebruiker. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de meneer van wie ik de iPad gekocht had, maar helaas was hij onvindbaar op Marktplaats.

Ik zou het heel erg zonde vinden om deze iPad nu niet meer te gebruiken. Weet iemand wat ik nu moet doen?

Hier nog de letterlijke tekst die ik krijg op het scherm van het activeringsslot:

"Deze iPad is momenteel gekoppeld aan een Apple-ID. Log in met de Apple ID die is gebruikt om deze iPad te configureren. (p********@gmail.com)"

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tablets
9.3K
Z512099
6 jaar geleden
Je iPad is op slot, je kunt er niet in, de vorige eigenaar had zijn AppleID van het toestel moeten halen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus er is echt helemaal geen oplossing?? Ik moet er dus aan gaan geloven om 'm niet te kunnen gebruiken?... :(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien dat de applestore je verder kan helpen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je een rekeningnummer en naam van die mijnheer?

Antwoorden (3)

De tablet aan de computer koppelen en tegelijkertijd de aan/uit knop en home button ingedrukt houden totdat je een soort stekkertje in beeld ziet verschijnen bij de tablet. Als het goed is zou iTunes automatisch moeten opstarten op de pc (iTunes moet je uiteraard wel op je pc hebben) iTunes zou iets kunnen vragen zoals "laat uw tablet de computer vertrouwenzo" hiervoor zou je wel het wachtwoord van de tablet moeten weten... als je dan zover bent zou je de tablet terug naar fabrieksinstellingen moeten krijgen en plezier moeten krijgen van je aangeschafte IPad :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
Maar hij weet het wachtwoord niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit werkt helaas ook niet... Moet nog steeds de inloggegevens invoeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmm.. oké helaas. Sorry dan weet ik het verder niet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je hulp, ook al is het niet gelukt haha
Je kunt niks doen het beste wat je kan doen is contact opnemen met Apple

Dit is de nummer 0800 0201581
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zonder een aankoopnota een zinloze exercitie...
Om de iPad van de iCloud lock te ontdoen moet of de originele eigenaar bereid te zijn om het apparaat uit de find my device sectie te gooien op de iCloud website, of het wachtwoord moet geven wat gekoppeld zit aan het ID(gebeurt nooit) Of dat op hardware niveau de Ax processor / RAM / SMC compleet eraf worden gesoldeerd en die van een defecte(maar niet een locked unit) getransplanteerd worden. Je hebt ironisch genoeg de pech dat het apparaat niet als gestolen of vermist gestolen staat want dan is er via een semi-duistere manier nog iets aan te doen en dat is voor een additionele €70-100 'm te whitelisten via een niet zo frisse Apple medewerker die zijn/haar diensten op eBay aanbiedt zodat deze iPad op een lijst komt te staan die twee maandelijks in Cupertino wordt verwerkt met EDID/Serials van apparaten die ten onrechte zijn gelocked(denk aan kinderen/pranks/scheidingen)

Als de bovengenoemde stappen te veel moeite zijn dan rest deze alleen weer door te verkopen met de werkelijke reden van verkoop vermeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk betreft het een gestolen apparaat.