Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik op iPad geen bericht ontvangen van vriend?

Het gaat om de standaard app Berichten. Ik kan berichten sturen naar mijn vriend, die hij ook ontvangt, maar ik ontvang die van hem niet. Van anderen kan ik wel berichten ontvangen. De beperkingenmodus staat aan op mijn iPad, misschien ligt het daaraan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tablets
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Delen jullie hetzelfde AppleID?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste RoqueTrader, we hebben niet het zelfde AppleID

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De standaard berichten App gebruikt 2 manieren om berichten te sturen, imessage en SMS. Vermoedelijk kan je iPad wel imessage verwerken maar geen SMS. Hiervoor kunnen meerdere redenen zijn:
Je gebruikt enkel wifi en hebt je apple id aan je telefoon gekoppeld. Uitgaande berichten worden of via imessage verzonden of via de koppeling met je telefoon. Inkomend berichten komen op dezelfde manier binnen, alleen wanneer er een SMS binnen komt zal die op je telefoon worden afgeleverd en niet op je iPad.
Je hebt een simkaart in je iPad, maar de optie SMS is niet mogelijk, dit gebeurt vaker bij data kaartjes, hierbij is de SMS functionaliteit uitgeschakeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding