zijn er nog winkels waar je oude games kan kopen?

zijn er nog winkels (liefts in belgië) waar je de oude games voor de NES of een atari kan kopen? en ik weet dat je die online kan bestellen maar ik wil een echte winkel een waar ik kan ingaan :D .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag +1

Het beste antwoord

Er bestaan een heleboel van dit soort shops.

In onze hoofdstad, vlakbij Amsterdam CS zit Game Over, persoonlijk mijn favoriete winkel voor tweedehands games en verwante zaken. Er worden daar dingen verkocht waarvan de meest hard-core gamer niet eens weet dat het bestaat.
Alles ook voor heel lage prijzen, behalve natuurlijk de heel speciale dingen.
http://www.gameover.nl/

Ook in Amsterdam - op de Jan van Galenstraat 60 - vindt je Top Games, waar je een groot assortiment aan doodgewaande consoles en bijbehorende games vindt.

Op de zwarte markt (de bazaar) in Beverwijk zit een winkeltje waar je gebruikte games, consoles en controllers kan kopen.
Super service, alles is getest, en als je niet gelooft dat het werkt mag je het zelf testen.
Het winkeltje zit ergens tussen de Chinese nagelsalons en de kledingzaakjes, maar waar precies weet ik ook niet. (Niet in het gebouw met computerspullen dus).
Wel een vrij klein assortiment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

oude spellen kopen? ik weet dat het geen antwoord op je vraag is,maar wil je toch wijzen op het feit dat je de oude spellen niet hoeft te kopen,zoek eens op rom emulator of beter nog op MAME,duizenden oude spellen die je na ff zoeken gratis kunt downloaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar dan is het gewoon een oude game dat ik op mijn pc speel dat is niet hetzelfde als een oude controller in je handen vast hebben en op je tv spelen ... en je kan dan niet stoefen met je imposante game en console collectie XD.
Marktplaats, ebay.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm... dat wist ik ook wel maar ik wil geen virtuele winkel maar een echte waar ik in kan gaan!
@thermiek, en als er nog sleutels in een auto zitten is die ook gratis toch?

In Nederland zijn er diverse kleine winkels die gebruikte games aanbieden. Elke grote stad heeft ze wel, maar ook hier zijn ze vaak lastig te vinden. Bijkomend nadeel is dat die winkels uiteraard kosten voor personeel en pand hebben. De prijs van een gebruikte game kan dus stevig oplopen. Een voordeel is wel dat alles in theorie getest is waardoor je aan mag nemen dat de games gewoon werken.

Marktplaats/eBay zijn zeer goede alternatieven om makkelijk een verkoper te vinden. Het nadeel is wel dat veel mensen dit gebruiken en bereid zijn tegen elkaar op te bieden. Wanneer een verkoper een 'juweeltje' in handen heeft zal ook hier de prijs vlot oplopen.

Ik zelf kies eigenlijk altijd voor de rommelmarkten. Gezinnen verkopen hun oude consoles en games vaak voor een prikkie en kennen de waarde niet. Een NES game betaal ik tussen de 2 en 5 euro voor (om maar een voorbeeld te noemen). De games doen het bijna altijd en als ze het niet doen is het een kwestie van de contacten met contactspray oppoetsen. Ik ben nog nooit een game tegengekomen die ook echt kapot is.

Overigens, volgens mij heeft Game Mania veel filialen in België. Daar verkopen ze ook gebruikte games.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik kan je geen adres geven, maar ik ben eens op de Boulevard geweest van De Haan aan Zee (Qoq sur Mer), vlakbij Bruggen. Ik ben daar in een winkel geweest waar ze alle oude spellen nog hebben. Daar stonden ze vanaf de vloer tot aan het plafond opgestapeld!

Het was in ieder geval op een boulevard. Ik moet eerlijk zeggen dat nu ik dit zit te typen ik twijfel of het Bruggen was of De Haan aan Zee. In ieder geval in één van deze twee plaatsen zit zo'n winkel, dat weet ik zeker! Misschien dat je op internet iets kunt terugvinden wat adres o.i.d betreft!

Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Castle Gameshop in Deventer (nederland)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nedgame heeft ook veel over het algemeen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Ze hebben ook meerdere echte winkels zoals je op de site kan zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag het in de Bart Smit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Haarlem zit de Game shop. Gespecialiseerd in oudere systemen en spellen. Hij verkoopt ook tweedehands dvd's enzo. Maar op marktplaaats en speurders is er een groter aanbod.

Game Shop- Computer-apparatuur en -systemen
Barrevoetestraat 12/ZW
2011WP Haarlem