Ik zoek een mini 3D printer, bestaat dat?

Ik stel deze vraag omdat ik iemand ken die kralenkettingen maakt.
Deze persoon wilt ook 'aangepaste' kralen zelf kunnen maken met een 3D printer, dus bijv. metalen kraaltjes met een bepaalde patroontje er in of dat juist de kralen in de vorm worden gemaakt van 'iets' (wat de klant dan zelf bepaalt).

Kraaltjes zijn niet groter dan 1CM3 (1 kubieke CM). Daarom heeft ze niks aan een grote/dure 3D printer, maar volstaat een kleine versie waarin iets past van één CM (of iets groter).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat bestaat:zoals deze bv
-PP3DP UP! MINI:http://www.3dprinterspecialist.be/product/358209/pp3dp-up-mini.html
https://www.3dhubs.com/3d-printers/up-mini
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt.
Ik zoek eigenlijk liever eentje waarbij je zelf de materialen kan laten vormgeven in 3D. Dus dat ik zelf de materialen aanlever (zoals een ijzeren kraaltje) en dat hier iets in gegraveerd word. Degene die je liet zien in de link, moet een soort 'strookje/pastic touw' in wat in de juiste vorm door de 3D printer 'uitgepoept' word. Maar dan moet ik telkens zulke strookjes kopen c.q. bijvullen. Terwijl ik mijn eigen materiaal wil kunnen gebruiken (zoals aluminium kraaltjes) dus dat ik niks hoef bij te vullen zelf.