Werkt een noise canceling koptelefoon echt?

Ik heb een hekel aan 'zomer' geluiden, zoals schreeuwende kinderen, hard pratende mensen, muziek, gezaag, geschuur, enz.
Kan ik die met de koptelefoon uitschakelen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Ja dat kan prima. Je hoort soms in de verte nog bepaalde frequenties doorkomen zoals stemmen maar over het algemeen werkt noise canceling op mijn Bose QuietComfort 20 oordopjes zelfs zonder aangesloten te zijn op een speler of telefoon. Als de accu is opgeladen kun je zo'n 15 uur genieten van de rust.
7 jaar geleden
Noice cancelling werkt alleen goed als het geluid 'voorspelbaar' is. Geluid van een motor wordt prima onderdrukt, maar een schreeuw vrijwel niet. Uiteraard hoor je de schreeuw wel minder omdat je oren zijn afgedekt. Als je echt afgeschermd wilt worden van de buitenwereld, adviseer ik een hoofdtelefoon die over je oren valt.

Sommige modellen hebben batterijen nodig voor de noise cancelling en muziek, andere zijn oplaadbaar. Ik heb een AKG KC490 en die speelt gewoon door als de accu leeg is, alleen de NC wordt uitgeschakeld. Dat vind ik wel een groot voordeel tov bijvoorbeeld Bose.
paulus811
7 jaar geleden
BarendV
7 jaar geleden
Als de accu van de Bose QuietComfort 20 leeg is dan kun je gewoon prima blijven luisteren naar je favoriete muziek maar zonder de extra versterking en/of noise cancelling. Ik heb verschillende merken geprobeerd, JBL, Sennheiser, Bose, Sony, op je oor, over je oor, in je oor, maar de Bose in-ear zit niet alleen beter, je kunt er heel lang mee rondlopen zonder last van pijn of transpiratie, zelfs met dit warme weer. Sterker nog, ik lig er gewoon heerlijk de hele nacht mee op een kussen en dommel weg terwijl er een draaiende ventilator naast het bed staat te waaien. Voor mij persoonlijk was dat doorslaggevend.
paulus811
7 jaar geleden
Deze Bose QC 20 bestonden nog niet toen ik op zoek was naar een NC koptelefoon. Dit lijkt me voor mij ook wel erg geschikt. Ik vlieg veel en op lange reizen begint mijn AKG soms te irriteren en krijg ik zweetoren. Als ik in het vliegtuig wil slapen is de NC geweldig, maar het slapen zelf is met die oorschelpen niet ideaal. Ik ga eens op onderzoek uit naar deze in-ear oordoppen, maar vind het met 300 euro bepaald geen koopje.
TurfGraver
7 jaar geleden
Als er toch geen muziek op hoeft.
Neem dan oordopjes (gehoorbescherming). :)
Goedkoper en zonder batterijen...
paulus811
7 jaar geleden
Dank je turfgraver, soms luister ik uiteraard wel muziek en film kijken in het vliegtuig is met een goede koptelefoon ook veel prettiger. Maar het is wel een goed idee om voor het slapen de doppen bij het Kruidvat te halen voor een paar euro.