Hoe krijg ik op de enVivo toegang tot de pc-bestanden via een bekabeld netwerk?

hallo,

Ik heb vandaag de EnVivo HD Media Player gekocht bij de Aldi; werkt perfect..externe HD met usb-kabel aangesloten en hij speelt alles netjes af.

Alleen nu wil ik de mediaplayer ook aansluiten op het lokale netwerk in ons huis. Het apparaat krijgt automatisch een IP-adres toegewezen (dit kon ik bij de instellingen vinden) alleen als ik verbinding probeer te maken vraagt hij om een ‘Net user ID’ en ‘password’. Waar o waar kan ik die gegevens vinden? Op de pc? Op het modem????

Wie kan mij hiermee verder helpen?

Toegevoegd na 19 uur:
hallo het is met met deze info nog niet gelukt:
-admin/admin werkt niet
-gebruikersnaam van de pc gebruikt (zonder wachtwoord want er staat geen wachtwoord op); werk niet
-Bestandsdeling e.d. staat volledig aan / Wachtwoord is niet nodig. Met andere pc's in ons thuisnetwerk is alles zichtbaar (hele c en d schijf), openbaar en wijzigbaar.

Meer info:
- OS: Windows 7 Home
- Het moet zonder JAVA media server kunnen.
- Via UPNP kan ik wel wat zien...(enkele standaard gedeelde mappen in windows 7)

Toegevoegd na 3 dagen:
WINDOWS 7 GEBRUIKERS ENVIVO HD MEDIA PLAYER UPNP

HET ANTWOORD - HOE GEBRUIK JE DE UPNP SERVER ALS JE WINDOWS 7 HEBT?

Ik heb contact gehad met teknihall en zij hebben een zeer eenvoudige oplossing gegeven:

Download de UPNP-server op http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list. Installeer het; klaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (7)

Meestal is dit admin / admin dat kun je dan zelf wijzigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met WinXP kon ik inloggen met mijn XP account.
Onder Win7 is het mij nog niet gelukt.
Staat bestandsdeling e.d. wel aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hem gisteren ook aangeschaft
Ik had op de PC JAVA media server staan voor de PS3
Deze gebruik ik nu ook voor de Envivo
Installeer JAVA media server op je PC
http://www.uitmedelijden.nl/?p=71
Hierin zet in de gewenste ondertiteling op NL
En wijs de folders aan waarin de javamediaserver moet kijken.
De envivo zag mijn pc niet maar wanneer ik de java mediaserver start zie ik gelijk de ps3 server map
ik open dit in de Envivo niet onder NET maar onder UPNP hierin kunnen we verder bladeren naar de bestanden die we zoeken
Films afspelen werkt perfect ook HD, geluid heb ik via de bose 123 set dit is ook erg mooi
Ik heb geen hik up gezien in de eerste film(streaming) bij PS3 zag je dat wel een enkele keer
Voor info ik werk met Windows XP op mijn PC
Java server downl. link:
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

Toegevoegd na 12 minuten:
O ja het was niet nodig om in te loggen in dit geval.....

Toegevoegd na 2 uur:
Als je al gedeelde mappen ziet moet je de mappen die je wil zien delen... rechtermuisknop klikken en naar delen
hier kun je de mappen delen tenminste in XP
ik neem aan dat in windows 7 het ongeveer hetzelfde werkt suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of je gaat even via de regedit knutselen,
1. Navigate to the following location in the registry editor.
HKLMSystemCurrentControlSetControlLsa
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor:
HKLMSystemCurrentControlSetServicesLanManServerParameters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor, reboot en t werkt!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo moeilijk doen met extra programma´s. Windows heeft zelf alle mogelijkheden voor deze mediaplayer.
Indien je windows XP pro hebt, eenvoudige netwerk beheer uitzetten (in verkenner/Tools/Folder Options/Use simple filesharing/vinkje uitzetten.
Maak een nieuwe gebruiker aan bv media met wachtwoord Media (zelf iets verzinnen)
In control panel/netwerk/properties van je lokale netwerk/file and printer sharing aanvinken.
Ga in de verkenner naar de map die je wilt delen. Geef rechter muisknop aan/kies sharing en security/geef aan dat je wilt delen/geef deze een naam bv pc1media / kies bij gebruikers de gebruiker media en vink alleen lezen aan.
je kunt nog aangeven hoeveel gebruikers op je pc aangelogd mogen worden (bv 2).
Ga in je media player naar NET en geef daar in dat je van pc1 media wilt halen. Geef username en wachtwoord in (is in voorbeeld media en ww: media).
En je kunt verkennen in je bestanden. Kies een bestand bv een ifo bestand in een Video_TS directory en je dvd wordt vertoond.

Vragen: stel ze maar

Bron: eigen ervaring vanmiddag aldi media player gehaald en vanavond dvd van eigen computer gekeken via het netwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Windows 7 zal het niet gaan lukken.
Als je een map deelt op windows 7 pc, zal als je er met de media speler naartoe browsed, altijd om username en wachtwoord gevraagd worden. Dit geeft de fabrikant inmiddels zelf toe (zie bron). Ze geven hier ook aan dat uPnp streaming gebruikt kan worden (een functie van Windows media player 11), maar het nadeel is dat je geen vob’s, iso’s en mkv bestanden kan afspelen op deze manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het antwoord van Gem1e !!! Dit werkt perfect in Windows 7.