hoe kan je ervoor zorgen dat je laptop minder warm word?

Als ik een spel speel dan wilt mijn laptop nog wel eens uitvallen door oververhitting

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er zijn standaards voor waar je je laptop op kunt leggen met een extra ventilator erin deze zijn niet duur en voorkomen dat je laptop echt schade oploopt door oververhitting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dan zet je em uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat alle ventilatie-openingen van de laptop goed open zijn. Maak die openingen stofvrij en zorg dat er geen been/buik/kussen in de weg ligt.

Zet de laptop sowieso liever niet op je schoot of op je buik. Die geven warmte af. Zet de laptop liever op een tafel.

Als het kan, zet dan in je BIOS de ventilatoren op "altijd maximale snelheid" (de exacte naamgeving is bij elk BIOS anders, maar hier komt het op neer). Zet in ieder geval de "smart" mode uit - "smart" of "on demand" betekent dat de ventilatoren harder gaan naarmate de laptop warmer wordt, maar daarmee lopen ze altijd een beetje achter de feiten aan.
Cryofiel
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Er is verschil tussen kloksnelheden en snelheden van de ventilatoren. Afhankelijk van wat je werkgever / school / systeembeheerder heeft ingesteld, kan het zijn dat je sommige instellingen nog wel zelf kunt aanpassen, en andere niet. Als je niets kunt aanpassen, is die route dus uitgesloten. Dan kun je hooguit je systeembeheerder vragen het klusje voor jou uit te voeren. Een andere optie is op zoek te gaan naar een utility die het vanuit Windows voor je doet. Of dat lukt, hangt ook af van de instellingen die de systeembeheerder heeft gedaan, dus garantie kan ik je niet geven. Lukt die weg ook niet, dan blijven slechts mijn eerste twee alinea's over.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ja, dan ben jij systeembeheerder. Maar waarom kun je dan niet in de BIOS komen? (Enneh - ben jij dezelfde als marleymm?)
Cryofiel
13 jaar geleden
Je kunt het BIOS-wachtwoord erafhalen door twee pinnen van het BIOS met elkaar te verbinden. Ik weet alleen niet meer of dat moet terwijl de computer aan of uit staat, en of de batterij er dan wel of niet in moet zitten. Welke pinnen het zijn, kan per BIOS verschillen. Lijkt me een beginpunt voor een leuke zoektocht op Internet op een regenachtige zondagmiddag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik weet alleen niet meer of dat moet terwijl de computer aan of uit staat, en of de batterij er dan wel of niet in moet zitten."
Je moet 't betreffende jumpertje dan op die twee pinnen zetten, dan de laptop aan, dan weer uit, en dan de jumper er weer af halen.
Dan heb je weer te fabrieksinstellingen. Je hebt 't boekje van je moerderbord nodig om te kijken waar het jumpertje geplaatst moet worden (en anders moet je een PDFje van internet pakken). Als je die twee pinnen kunt vinden, is dat zeker niet 'aardig riskant'. Ik heb dat een aantal keren gedaan - heeft nog nooit problemen gegeven. Is ook geen reden toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel de stekker uit 't stopcontact halen als je 'm open hebt, en de batterij eraf halen als 't een laptop betreft.
Zet er een krachtiger ventilator in en/of zorg dat je de ventilatie gaatjes in je laptop niet afsluit. Dat laatste gebeurt nog wel eens als je je laptop op bed of op de bank zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laptops zijn in mijn mening sowieso geen game machines
heavy gamen met veel grafisch "geweld"doe je op een gewone pc of een xbox
Een gewone game pc is tenslotte ook makkelijker uit te breiden. en te koelen
laptop zijn voor internet spelletjes text verwerken filmpjes
plaatjes etc maar niet voor uren lang gamen gemaakt
dus koop een goeie game pc is de beste optie.

je kan wellicht nog een coolingpad proberen maar erg handig vindt ik dat niet
ik ga er even vanuit dat je standaard cooling gewoon goed is
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou capthavoc dat is niet helemaal waar want ik heb ook een laptop maar die kan het gewoon want het van mij is en hp pavilion entertainment pc
moet je voordat je gaat spelen even 10 min laten uitzetten en dan kan je gamen zonder problemen
tenminste dat werkt bij mij wel ^^