Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik deze dimmer aansluiten?


Ik heb een bruine en blauwe draad van de lamp en een bruine en blauwe draad van de stekker.

Picture for question
1.2K
Vortexxx
7 maanden geleden
Bruin en blauw van de lamp is niet volgens de NEN1010 normering, dat moet zwart en blauw zijn, als je het kan moet je dat echt corrigeren, want dit is echt amateuristisch aangelegd.
Thecis
7 maanden geleden
@Vortexxx
Je ziet in de foto dat het een snoer betreft. Ik kom het regelmatig tegen dat fabrikanten een normaal blauw/bruin aderig snoer gebruiken voor een (sta)lamp. Hoeft dus niet altijd amateuristisch aangelegd te zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit is een Wifi dimmer (werkt samen met Google Home en Alexa)
Als je hem alleen via Wifi wilt bedienen hoef je alleen de netspanning aan te sluiten
op L-in en N-in. De lamp sluit je aan op N-in en L-out.
Vervolgens moet je hem onder spanning zetten en pairen met de bijbehorende app.
Als hem ook nog met de hand wil bedienen, houd er dan rekening mee dat dit model bestemd is voor bediening met drie impuls drukknoppen. De aansluitingen zijn die met die dubbele vierkantjes, van links naar rechts voor Uit, Lager en Hoger. De ene kant van de resp. schakelaars verbindt je met het bijbehorende symbooltje, de drie andere kanten gaan naar de L-in.
Succes.
(Lees meer...)
escape
7 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding