Hoe moet ik deze dimmer aansluiten?

Ik heb een bruine en blauwe draad van de lamp en een bruine en blauwe draad van de stekker.

Picture for question
1.2K
Vortexxx
7 maanden geleden
Bruin en blauw van de lamp is niet volgens de NEN1010 normering, dat moet zwart en blauw zijn, als je het kan moet je dat echt corrigeren, want dit is echt amateuristisch aangelegd.
Thecis
7 maanden geleden
@Vortexxx
Je ziet in de foto dat het een snoer betreft. Ik kom het regelmatig tegen dat fabrikanten een normaal blauw/bruin aderig snoer gebruiken voor een (sta)lamp. Hoeft dus niet altijd amateuristisch aangelegd te zijn.

Antwoorden (1)

Dit is een Wifi dimmer (werkt samen met Google Home en Alexa)
Als je hem alleen via Wifi wilt bedienen hoef je alleen de netspanning aan te sluiten
op L-in en N-in. De lamp sluit je aan op N-in en L-out.
Vervolgens moet je hem onder spanning zetten en pairen met de bijbehorende app.
Als hem ook nog met de hand wil bedienen, houd er dan rekening mee dat dit model bestemd is voor bediening met drie impuls drukknoppen. De aansluitingen zijn die met die dubbele vierkantjes, van links naar rechts voor Uit, Lager en Hoger. De ene kant van de resp. schakelaars verbindt je met het bijbehorende symbooltje, de drie andere kanten gaan naar de L-in.
Succes.
escape
7 maanden geleden