Bestaat er een machientje die een object omhoog en omlaag (non-stop) kan laten gaan?

Ik zoek iets waarbij ik een object automatisch naar beneden en weer omhoog kan laten gaan. Wellicht bestaat er zoiets als een knex motortje. Denk bijvoorbeeld aan een hijskraan waarbij het touw op en neer gaat en Zie de video als voorbeeld https://m.youtube.com/shorts/EgMSPSh4LOw

1.2K
TurfGraver
9 maanden geleden
Ruitenwisser.
TurfGraver
9 maanden geleden
In filmpje is het niet non stop...

Antwoorden (1)

De gemakkelijkste oplossing lijkt mij met een excentrische constructie. Een continu ronddraaiend wiel heeft dan een draaipunt aan de rand, dat verbonden is met een stang die daardoor op en neer gaat. Denk aan stoomlocomotief of ruitenwisser. De stang kan ook een touwtje zijn.
8 maanden geleden