Wat is de koudste plek in de koelkast: boven- of onderin?

De vraag is beneden hun stand maar toch was het niet zo simpel.
https://www.trouw.nl/home/wat-is-de-koudste-plek-in-de-koelkast-boven-of-onderin-~a4dcefa2/

Nou wordt het misschien voor mij anders want ik heb een koelkast zonder vriesvak.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

Het is niet bij iedere koelkast hetzelfde. Een punt bv is of er een vriesgedeelte is boven het koelgedeelte. In dat geval is het bovenste rek de koudste plek.

Heb je geen vriesvak bovenin dan is het rek bovenop de groentelades het koudst.

De koelkast gebruik je optimaal wanneer je de producten op de juiste plek bewaart. De temperatuur in de koelkast verschilt namelijk per plank. (bron: "Meet voor de zekerheid met een thermometer de verschillende plaatsen in de koelkast".)

Antwoord
Bovenste rek of onderste rek is de koelste plek. Dit is afhankelijk van de mogelijke aanwezigheid van een vriesvak bovenin je koelkast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De andere antwoorden die hier gegeven worden hebben elk hun merite maar er is ook nog een derde mogelijkheid.
Dat is namelijk de deze:
het is overal even (of toch zo goed als) koud.
Hoe dit kan?
Wel er zijn koelkasten met een ventilatortje die de lucht in de koelkast doet circuleren en dan is er zo goed als geen verschil tussen de onderste plank en de bovenste. En voor de vraag nu gesteld wordt, ja ik heb er zo eentje, merk Hoover.
En ja ik heb dit getest met een thermometer omdat ik er niet van overtuigd was toen wij hem pas hadden, maar het verschil tussen onderin en bovenin is te verwaarlozen, met en digitale meter gemeten kwam het verschil op ongeveer 0,75 graden Celsius.