Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn koolstoffilters nodig in een (wand)afzuigkap die naar buiten afvoert?

Ik ben de (wand)afzuigkap in de keuken aan het schoonmaken. Dit is de eerste keer dat ik de vetfilters eraf heb gehaald sinds ik hier woon en zie nu dat er aan de binnenkant ook twee koolstoffilters op zitten (die duidelijk vervangen moeten worden).

Na wat googelen zie ik dat koolstoffilters gebruikt worden voor afzuigerkappen die lucht recirculeren. Bij mij zuigt de afzuigkap naar buiten af, hij is aangesloten op een direct kanaal naar buiten van ca. 2 meter.

Weet iemand of het nodig is om koolstoffilters op een afzuigkap te zetten, als deze naar buiten afvoert? Kan zo'n afzuigkap ook zonder deze filters gebruikt worden, of hebben ze ook een beschermende functie voor de motor of iets dergelijks?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je hebt geen aparte koolstof filters nodig hoewel het vanaf de straat soms niet prettig is om de etensluchtjes te ruiken kun je volstaan moet gewone filters(RVS fijnmazige roosters) om de motor te beschermen tegen vettigheid. Deze filter(houders) moet je periodiek natuurlijk wel ontvetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding