Wat betekent deze knop? Pelgrim oven

Ik heb een pelgrim oven met fornuis en naast de knop voor het vuur is een knop zonder icoontje (of het is vervaagd). Als ik het indruk lijkt het voor de oven te zijn. Het geeft een soort zoemend/roterend geluid en ik dacht dat het voor de grill was maar er is een aparte draaiknop voor de grilstand.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.3K
Inekez1
7 jaar geleden
Misschien om het draaispit te laten draaien? Zit er in de achterwand of in de zijwanden een opening om een draaispit in te hangen?

Antwoorden (2)

Dat wordt in de handleiding de ovenknop genoemd. Zodra deze knop uit de 0-positie wordt gedraaid treedt de koelventilator in de oven in werking. Het is dus de koelventilator die je hoort draaien. Je schakelt de oven weer uit door de ovenknop terug op 0 te draaien. Het controlelampje gaat dan uit. Als de oven warm is draait de koelventilator nog wel een poosje door. Deze schakelt automatisch uit zodra het apparaat voldoende afgekoeld is.

(De eerste knop is de bedieningsknop voor de bakoventemperatuur).
Amadea
7 jaar geleden
Kijk eens in de oven en zoek naar een gaatje waar je een spit in kunt steken. Met die knop bedien je het spit. Normaal gezien is dat ook met je oven meegekomen bij levering, ik bedoel dan dat spit he..
Nog een tip: probeer ook eens iets anders dan een kip aan het spit.
Een lekker varkensgebraad bijvoorbeeld.
Succes met je oven.