De leverancier van mijn inductiekookplaat vertelde mij, dat als de glasplaat stuk zou gaan, ik dit moest melden bij mijn glasverzekering, dat deze de plaat zou vergoeden.
Later hoorde ik van mijn vader dat een kennis van hem dit had gedaan en de plaat vergoedt had gekregen. Zeker het proberen waard dus. Een kleine barst in de kookplaat is niet erg, dan kun je hem nog gewoon gebruiken. Een breuk in het glas maakt de plaat onbruikbaar, waardoor deze vervangen moet worden. bij jou zit de schade bij de toets waar je de kookplaat mee bedient, dat kan je lichamelijke schade toebrengen, of de kookplaat niet meer laten werken. Geef de schade op bij je glasverzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Niet alle verzekeringen trappen erin als ik zo het internet afzoek, maar zeker het proberen waard. Plusje
http://kookplaatinductie.blogspot.nl/2008/10/glazen-kookplaten-verzekerd.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat dit het proberen waard is en de moeite zou lonen? Hierover heb ik min twijfels. Als je een beetje lomp met je kookstelletje te keer gaat op je kookplaat lijkt het mij niet reëel dat de gemeenschap (in dit geval de verzekeingbetaler) hier voor opdraait. Dan kan ik daar ook mijn glazen servies en mijn kapot getrapte bril declareren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jij een voetbal door je ruit trapt, dan kun je dat ook je glasverzekering laten vergoeden, dus waarom je kookplaat niet?
Bedankt voor de link Castle en bedankt voor de reacties beiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Central beheer zegt: "We betalen voor schade aan glas in ramen en deuren in uw woning en de gebouwen die erbij horen" Nu is Centraal beheer geen referentiekader maar vind een door de ruit getrapte bal in een totaal ander perspectief staan dan een gebarsten kookplaat.
Hopenkijk heeft vraagsteller succes bij zijn/haar verzekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is het proberen waard natuurlijk. Niet iedere verzekering dekt dit, maar er zijn er, die dat wel doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Ik ga er van uit dat je kookplaat gebarsten is omdat een tajine geen drukknoppen heeft.
Dan blijft er uiteindelijk maar een oplossing over.
Een gebarsten kookplaat (de bovenkant) is niet te repareren. Die moet je vervangen.
Neem contact op met je leverancier en/of de dealer/importeur. Een nieuwe kookplaat lijkt mij financieel gezien de goedkoopste oplossing. Succes en M.v.g. TegenXinnig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad , heb je enig idee wat zo een plaat kost
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij gaat het om een keramische plaat en denk dat de voorrijkosten alsmede arbeidsloon niet opwegen tegen de kosten van een nieuwe plaat. Dan heb ik het nog niet eens over de tijd en ongemak dat een nieuwe plaat leverbaar is.
De kosten? Via Google zie je alle platen voorbjkomen. Van een paar honderd- tot meerdere honderden €uro's.