Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je doen tegen onaangename geur van microgolfoven?

Sedert enkele weken hebben wij een onaangename geur vanuit de microgolfoven, al grondig gepoetst, en al laten werken met water waarin een geurtje is, maar toch blijft hij onaangenaam ruiken, wat kunnen we daaraan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

probeer het eens met een schaaltje gemalen koffie. dat absorbeert luchtjes. En baat het niet schaden doet het ook niet
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Schaal water met azijn laten verwarmen in de oven.water met citroensap werkt ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Luchtjes uit magnetron verwijderen kunt u op twee manieren proberen: een 'droge' methode of een 'natte' methode.
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing van uw magnetron, of u er iets in mag 'koken' want de dampen kunnen het elektrisch gedeelte van de magnetron aantasten!

Zet een paar dagen een schaaltje met één van de volgende voorgestelde 'middeltjes' in de magnetron (iedere dag vers).
Deze absorberen de luchtjes.
- bakpoeder
- houtskool (vast wel een zakje in de schuur)
- tapijtreinigingspoeder
- gemalen koffie

Breng een schaaltje water met
- het sap van één of meerdere citroenen óf
- azijn óf
- een drietal theezakjes met een flink scheut water (half onder)
aan de kook in de magnetron.
Als het kookt, magnetron uitzetten en met de deur dicht afkoelen. Verwijder dan de dampaanslag van de wanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik poets mijn magnetron reelmatig met warm water met soda en daarna fris ik hem op met een vochtige doek waarop ik een halve citroen heb uitgeknepen.
Werkt altijd bij mij, oven proper en alle geurtjes weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding