Mijn koelkast tikt, maar waarom?

Mijn koelkast tikt als die aanstaat (koelen is), je hoort dan het motortje lopen en hier stoor ik me niet aan. Echter maakt mijn koelkast ook een geluid als tik, tik ...............tik, tok........ etc.

Ik heb het geluid even toegevoegd (mogelijk moet je volume wat harder zetten). Wie kan mij vertellen wat dit voor geluid is en beter nog is er een oplossing voor? :P

Toegevoegd na 2 minuten:
Geluid is te downloaden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PQISIUU6GEFT.amr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Materiaal dat warmer of kouder wordt, zet uit of krimpt. Denk maar aan een afkoelende automotor. Mogelijk is dat de oorzaak van het tikken. Of de koelkast misschien verplaatst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleren of je koelkast waterpas staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat dit de oorzaak is, ga ik direct uitproberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, je zou mijn stem krijgen !