Hoe krijg ik maps uit op mijn android telefoon?

ik heb een Android Telefoon met Android 2.3.4. en mijn batterij is veel te snel leeg, na 26 uur als hij alleen maar stand-by is. Nu zie ik bij actieve applicaties steeds "Maps" staan, meestal twee keer (nu 5MB en 6 MB), als ik het wil uitschakelen krijg ik een waarschuwing, als ik het dan toch probeer uit te schakelen blijft "Maps" actief. Ook Email en Weer blijven steeds actief terwijl ik die standaard uit wil hebben, ook die uitzetten lukt niet. Wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op de normale manier krijg je deze niet uit helaas. Het zijn applicaties die standaard bij het google android systeem geleverd worden en heten dus systeemapplicaties. Maps is bijvoorbeeld een plaatsbepalingsprogramma dat weer word gebruikt door andere applicaties die een locatiebepaling nodig hebben.
Je kan het wel uitschakelen, maar daarvoor moet je je telefoon rooten. Daarna kan je in de system/app folder gaan om die betreffende applicaties (apk files) te hernoemen. Maar let wel op. Omdat het systeemapplicaties zijn kan het zijn dat je telefoon vastloopt. Ik weet namelijk niet welke andere applicaties gebruik maken van de data die uit deze applicaties komt.
Overigens is het toch wel vrij normaal dat een android smartphone maar een dag mee gaat. Wil je meer sap, dan kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld je internetverbinding automatisch word gesloten op het moment dat je telefoon in standby gaat. Daar geeft het zat progjes voor. Een hele goede is JuiceDefender.