Welke camera is beter voor filmen?

Ik wil een creatieve hobby video's maken en kan niet kiezen tussen de Nikon d3300 en de canon eos 100d of de Sony slt a58. Welke dslr adviseren jullie mij op het gebied van video.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
Pieter2011
7 jaar geleden
Zie http://cameradecision.com/compare/Nikon-D3300-vs-Canon-EOS-100D
en http://cameradecision.com/compare/Sony-SLT-A58-vs-Canon-EOS-100D

Antwoorden (1)

Als je nog opzoek bent dan heb ik het volgende antwoord voor je:
Er zit een heel duidelijk verschil in kwaliteit van camera's en als je een beetje een fatsoenlijk plaatje wilt en je hebt daar bepaalde eisen aan (ik weet niet wat je gaat filmen) dan zou ik niet schromen om goed geld uit te geven voor een camera, omdat het gewoon echt niet loont om een spiegel reflex te kopen.
Ten eerste wil je altijd genoeg licht hebben voor video dus moet een goed sensor in zitten. Sony heeft hele mooie camera's zoals de A7s waarbij je bijna met maanlicht kan filmen en op flat picture profiles waardoor je een hoog dynamisch bereik hebt.
Ook is het fijn om te letten op het maximaal aantal frames waarmee je in full HD
1920*1080 mee kunt filmen zodat je mooie slowmotion beelden kan maken.
Ook lenzen zijn heel belangrijk, canon heeft hele goeie lenzen vs goeie camera's waar sony lenzen voor het algemeen wat minder zijn voor spiegel reflex camera's.
Nikon heeft zich altijd al op de fotografie markt gericht. Je kan er wel mooi filmen maar is veel minder dan canon en sony.
Dus zoek vooral wat je in je camera wilt hebben dan weet je ook welke je wilt kopen.
Een goeie aanschaf kan je jaren plezier van hebben.
(bekijk ook het verschil tussen spiegelreflex, mirrorless pro en full of cropped sensor)
SUCCES!