Welke camera past bij mij?

Hallo,

Ik studeer vanaf september een filmopleiding en ik zoek een mooie camera die gemakkelijk in gebruik is en binnen mijn budget valt. (1200 euro) Wel zou ik graag een camera willen die 4K ondersteund, anders koop je iets ouds. Er is zoveel keuze dat ik op geen gegeven moment niet weet welke geschikt is voor mij.

Ik wil hem gaan gebruiken bij evt produceren van interview, bedrijfsfilms, natuurdocumentaires etc. Stabilisatie bij beweging vind ik ook heel belangrijk. Wil niet over een jaar spijt hebben van m'n aankoop daarom mijn vraag via hier.

op internet zelf had ik al deze gevonden:

-Sony FDR-AX53
-DJI Osmo handheld

maar misschien is er meer aanbod?

Wie kan mij adviseren?

7 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Het hangt af van je budget, doel en ervaring met fotografie. Als je een beginner bent, kun je het beste een camera kiezen met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Als je meer ervaring hebt, kun je kiezen voor een camera met meer functies. Neem de tijd om verschillende camera's te vergelijken en kies de camera die het beste bij je past.
Bronnen:
4 maanden geleden
Wordt er vanuit de opleiding geen aanbeveling gedaan?
Jaren geleden gekeken voor een opleiding fotografie. Hoewel de digitale tijdperk al gevorderd was, werd een analoog toestel met de mogelijkheid om in volledig manuele stand aan te schaffen. Geen idee of dit nu nog geld en al helemaal niet voor de film-tak. Kan me echter voorstellen dat je begint met de basisvaardigheden en kennis op foto-vlak. In dat geval kan ik fujifilm aanbevelen. En dan met name de X-T4. Inmiddels opgevolgd door de 5 maar deze zal net boven budget zijn. Deze camera heeft de nolstagische knoppen (dus niet weggewerkt in menu’s; diafragma gewoon op de lens zelf. Ook qua filmeigenschappen is het een topper.
4 maanden geleden