Hoe kan ik met mijn videocamera gefilmde filmpjes op de pc afspelen?

Ik heb een Sony camera van ongeveer 6 jaar oud weer gebruikt en als ik de filmpjes nu op de pc wil bekijken kan ik alleen een geluidbestand afspelen. Er staat dat het een MPEG video/audio stream bestand is terwijl ik met de camera alleen kan filmen en niet eens geluid kan opnemen. Hoe zorg ik dat ik het gefilmde materiaal op mijn pc kan afspelen?

8 jaar geleden
in: Camera's
2.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Camera zal wel een ingebouwde microfoon hebben. Even met een ander speler proberen of de juiste codecs zien te vinden.
capthavoc
8 jaar geleden
probeer je hen rechtstreeks van de camara af te spelen of kopieer je ze eerst naar de pc ? probeer VLC player ?

Het beste antwoord

Van zulke oude camera's wordt het bestandstype vaak niet meer door de huidige afspeelapparatuur ondersteund en afgespeeld. Wat ik in zo'n geval met succes gedaan heb is de filmpjes converteren naar mp4. Daarvoor moet je wel een geschikt programma hebben of gebruik maken van online diensten zoals onderstaande. Voor grotere bestanden is die niet gratis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rutge
8 jaar geleden
Het is wel een digitale camera, maakt dat wat uit?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry dat ik je reactie nu pas zie. Nee, dat maakt niet uit.