Canon EF 28-80mm f/3.5-5.6 USM MK1 is deze lens ook geschikt voor tele ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Antwoorden (3)

Echt tele zou ik het niet noemen, pas bij 80 begint tele. Om een idee te krijgen wat voor foto's je kan maken met die lens kijk hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teleobjectief

Toegevoegd na 29 seconden:
*pas bij 80mm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van de sensor grootte.
Voor een FX sensor, is 50mm standaard lens. Dus 80mm is automatisch een tele stand.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aangezien je 3 soortgelijke vragen hebt gesteld, begrijp ik hieruit dat je het nog helemaal niet begrijpt.
Ik zou zeggen, ga eens naar de winkel en vraag of je verschillende soorten lensen kunt passen/uitproberen op je camera. Dan kan je per lens zien wat ze doen. Laat je meteen eens voorlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
28-80 geeft aan dat het een objectief is dat op kleinbeeld (24x36mm) een bereik heeft van groothoek (28, 35), via standaard (50), tot licht tele,(80) ook wel portret lens genaamd. Echt tele dus niet.
Op een canon met aps-c sensor, ligt dat anders, daar is 28 ietsje weider als standaard, 35 is ietsje langer dan standaard en de 50 is dan het equivalent van de 80, een portret lens. De 80 is dan een lichte telelens, net geen drie maal de standaard. Vroeger een veel gebruikte waarde, komt overeen met de kleinbeeld 135.
Op een consumer Canon dus licht tele.