Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de lens van mijn camera doet het niet meer, kan hij gerepareerd worden?

Mijn fotocamera is met de lens (als de lens lang is zeg maar) op de grond gevallen. daarna ging de lens heel moeilijk in en uit. De camera deed het nog wel gewoon en de foto's waren ook nog prima. maar nu doet de lens het niet meer. Als ik de camera aan zet zegt hij dat ik hem nog een keer uit en aan moet zetten en zo gaat het maar door. Ik kan nu dus geen foto's meer maken. de lens gaat ook iedere keer in en uit.
Is dit nog te repareren of moet ik een nieuwe kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Allen als je er van uitgaat dat je toch een nieuwe camera moet kopen, zou ik het zelf proberen. Persoonlijk ben ik gek om dingen open te schroeven, maar dat moet JIJ ook maar zo zijn. Je hebt i.i.g. een set kleine schroevedraaiertjes nodig (Wibra 50 cent, hele set!).

Alles wat mechanisch is, dus hier de lens, wat door een batterijte kan worden bewogen, kan je ook handmatig doen. Dat is een WET!

Tja je moet even een explosietekening van je camera downloaden, het hele zaakje openschroeven en handmatig een beetje al wrikkend die lens naar buiten schuiven. Daar waar het knelt, zal er wel een vervorming zijn ontstaan: die met een klein hamertje of flinke tang terugslaan/terugknijpen en dan moet het euvel zijn verholpen. Dan het hele zaakje weer dichtschroeven, batterijen erin (en misschien een knaak erbij gooien ;-) en hopen dat de camera het weer gaat doen.

Sterkte ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De aanschafprijs van je camera nu is rond de €90-100 op een internetwinkel. De reparatie is zeer waarschijnlijk duurder of in het gunstige geval even duur.

Ik zou (helaas) de aanschaf van een nieuwe heel serieus overwegen, tenzij je camera onder garantie valt.
Als je de camera hebt betaald met een creditcard is er een kans dat de verzekering de schade dekt. Check dat even.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding