Ik heb nog een paar erg oude lenzen liggen van het merk Practika. Kan ik deze ook op mijn Nikon SLR zetten door middel van een adapter? En zo ja...waa

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

De practika lenzen hebben een schroefdraad en je nikon een bajonetaansluiting. Ga naar een fotozaak en koop een adapterring. Je kan dan je oude lenzen blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
antwoord is onvolledig. Afstand klopt n.l. niet lenzen zijn niet op oneindig te gebruiken.
Ik snap je vraag, maar kan je vertellen dat het niet praktisch is om voor deze objectieven een adapter aan te schaffen.
Omdat ten eerste deze objectieven met zo'n adapter te ver van je sensor komen te zitten, zodat je alleen redelijk dichtbij foto's zult kunnen maken.
En ten tweede deze objectieven, hoe mooi en nostalgisch ook, niet de scherpte kunnen leveren die je nodig hebt, de Praktika objectieven waren namelijk nooit echt geweldig, ik heb er zelf ook nog drie liggen, maar voor digitaal eigenlijk volkomen onbruikbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp je vraag maar persoonlijk denk ik dat je het geld wat die aanpassing gaat kosten, beter gelijk in de prullenbak kunt gooien. Of ik wil je ook wel mijn banknummer geven. Je bent namelijk van plan kruiwagen bandjes onder je Ferrari te plaatsen. Het resultaat is niet om over naar huis te schrijven. Ik ga er van uit dat die slr nikon een gewoon analoge camera is. Voor die camera's zijn genoeg originele lenzen te koop. En waarschijnlijk voor een prijs die onder de ombouw van je oude Oost-Duitse fabrikaten ligt. Dus doe jezelf en jouw eventuele partner een lol en zet die onzinnige gedachte uit je hoofd.
Succes