Ik moet filmpjes van mijn videocamera met bandjes halen, bestaat er een S-video-out--USB kabel?

Het gaat om een Sony videocamera welke films nog op bandjes opneemt. Ik wil deze bandjes digitaliseren. Waar in Deventer vind ik een kabel waarmee dit kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef eens wat info, hoe heet je camera Sony ...... . Is het een Hi-8 camera?

Antwoorden (2)

Ik ga er even vanuit dat het een miniDV camera is. In dat geval heb je een Firewire-kabel nodig, ook wel bekend als i-Link of IEEE1394. Uiteraard moet je computer dit ook ondersteunen!

Toegevoegd na 8 minuten:
In Deventer zit een Mediamarkt. Daar hebben ze het wel!
12 jaar geleden
Als het gaat om een analoge camera heb je een dergelijke converter nodig:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/66/video-editing-mpeg-en-tv-kaarten.html#filter:XYxBCsIwEEXvMusutNLS5AAFF4JQd9JFSEYYGdsySUUovbsTtRtXw3_v_1ngRhLTWcjjhR54ci-ww8xc_AsaNjFKQGkJOYCFSege4Qe7UZIyF72SKU8_s10B0Y_yfV5tYTPI6BOGbkJ_DBHsFcqy1n1zgF614pY4oahaoKn2-Twd56IxjRaNqaFf1_UN

(een van de eerste zes producten)