Hoe maak ik het mooist een foto in de sneeuw van bomen met sneeuw op de takken? Ik heb een spiegelreflexcamera (sony).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

De mooiste kleuren krijg je vroeg in de ochtend (tot 10.00 uur ongeveer)(blauw) en later in de middag, zo na 15.00 - goud, roze, grijsblauw), nog later oranjetinten. De hemel steekt dan ook mooi donkerblauw af tegen de takken. Een paar overzichtfoto's maken, maar vooral ook veel close-ups, met als je geluk hebt heel duidelijke contouren van de sneeuwkristallen en zonnevonkjes erin.

Geef je camera trouwens even de tijd om te 'wennen' aan de buitentemperatuur : hij kan even beslaan, als je net van binnen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, hier heb ik wat aan gehad!

Andere antwoorden (2)

het kan op vele manieren.wat het mooist is hangt van uw smaak af.probeer verschillende manieren.gewoon,of met tegenlicht.overbelichten,onderbelichten.veraf dichtbij,enz.
veel fotoplezier.
12 jaar geleden
Probeer de belichting goed te regelen, en goed de focus instellen. Zou hele mooie plaatjes kunnen opleveren!