Wat kun je maximaal hebben als megapixsels van een camera?

Dus hoeveel megapixsels is het record van de wereld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Pan-STARRS PS1: 1,4 Gigapixel (Eigenlijk een telescoop, maar er zit een camera ingebouwd)

A prototype telescope PS1 has been constructed, and saw first light using a low-resolution camera in June 2006. The telescope has a 3° field of view, which is extremely large for telescopes of this size, and is equipped with the largest digital camera ever built, recording almost 1.4 billion pixels per image. The focal plane has 60 separately mounted close packed CCDs arranged in an 8 × 8 array

Beetje vals spel aangezien ze dus 60 sensors naast elkaar hebben gelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Leaf Aptus lijkt de regerend kampioen met rond de 80 Mp. Deze achterwand koop je voor 24.000 USD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook een aantal specialistische panoramacamera's waarbij men niet meer in Mega (=miljoen) maar in Giga (=miljard) pixels (met één S) meet.
Voor amateurs niet echt interessant trouwens, ook die waarover in het eerste antwoord wordt gesproken, want met dergelijk grote bestanden is het niet echt vlot werken , zelfs op de beste PC, gewoon te groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even: je kunt op dit moment wel een winnaar noemen, maar morgen is het al weer achterhaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om Suluap aan te vullen: Plus het feit dat het aantal megapixels niets zegt over de kwaliteit van de foto e.d. Maar feitjes zijn altijd leuk ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar hij vroeg ook alleen om een feitje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met geen enkele "s". Een megapixel, twee megapixel, honderd megapixel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, Tomaat meneer, excuses