Welke Canon camera is et meest geschikt voor normaal fotos maken? En welke lens erbij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Elke camera is geschikt om normale fotos mee te maken. Dus ook van het merk Canon. Zelf met een mobieltje kan je normale fotos maken.
Het maakt ook niet uit welke lens je erbij hebt. Ook met een standaard lens kan je normale fotos maken.

Dus of je nu het goedkoopste neemt, of het duurste, je kunt er normale fotos mee maken. En dus ook normaal mee fotograferen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere Canon, en ook iedere andere camera is geschikt om normale foto's te maken. Het meest geschikt bestaat in deze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op wat belangrijk is voor wat jij met de camera wilt doen.

Reis je veel en maak je veel buitenopnamen? Let er dan op dat de camera niet te zwaar is. Maak je veel foto's van sportevenementen, spelende kinderen of andere bewegende situaties? Dan zijn snelle sluitertijden en een snelle scherpstelling belangrijk. Maak je vooral foto's binnen, in een studio, van stillevens? Dan is het bereik van de flitser belangrijk. Maak je alleen privé foto's of verkoop je ze ook? Wil je verwisselbare objectieven en in de toekomst meer investeren? ...?

Belangrijker zijn de kwaliteit van de lenzen en ik raden het gebruik van merken als Canon, Carl Zeiss, Fuji, Leica, Nikon, Olympus, Ricoh, Schneider Kreuznach, Tamron.