Welk statief moet ik kopen voor mijn technische camera,type cambo legend.

Ik heb een technische camera gekocht, nu zoek ik een statief om de camera op te plaatsen. Wat voor statief past hier onder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (3)

Statieven voor camera's hebben een universele schroefaansluiting, je kunt dus in principe elk statief dat je wilt kiezen.
De prijs en de kwaliteit zullen voor jou kunnen bepalen wat voor statief je neemt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wegens de grootte van de camera zul je uiteraard een behoorlijk stevig statief moeten kiezen, de aansluiting is een normale 3/8" schroefdraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze dus niet.... Niet universeel. Is een iets groter gaatje. Gaat om en technische camera, weegt z'n 8 kg..

Gr. Daniel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, bedankt voor de verbetering.
Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen, hij past i.d.d niet op een statief voor een fototoestel met 1/4" draad en het gebruik van verloopschroef wordt afgeraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die verloopnippels. Die van de 3/8 -> 1/4" schroefdraad gaan. Die kan je bij elke gerenomeerde (professionele) fotozaak halen.
Daarmee kan je ook een gewoon statief nemen. Ook de middenformaat camera's hebben een andere schroefdraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik in mijn bovenstaande reactie al schrijf wordt in de gebruiksaanwijzing het gebruik van verloopnippels afgeraden.
Zo een technische camera's zijn heel degelijk, vooral gezien hoe je die moet instellen en dat je daarmee nogal een tijd bezig bent om het beeld goed te krijgen, moet je een heel goed statief hebben. Dus geen 'lichte' die je gemakkelijk mee kunt nemen. De camera zelf is nogal groot en lomp om gemakkelijk mee te nemen.
Op de opleiding hadden ze daar ook metalen kisten voor.

Als ik google op 'statief technische camera', dan kom ik bij dit soort statieven uit...
http://www.electronu.nl/luxe-camera-statief-met-professionele-kop.html

Nogmaals, met een technische camera, ben je misschien wel een uur bezig met 1 foto. Al die tijd besteed je ook aan camera instellingen. Dus die camera moet al die tijd stabiel gefixeerd zijn. Ook wanneer je heen en weer loopt rond die camera.
Daarnaast ben je vaak achter die camera met een doek over je hoofd. Zie je niet wat er om je heen gebeurd. Ook dan moet de statief tegen een stootje kunnen, als je per ongeluk ergens aan vast blijft haken.
Zelfs bij het wisselen van de cassette, moet je enige kunde en soms wat kracht gebruiken. En dan wil je helemaal niet dat de camera een millimeter is verschoven door het statief (kan je weer opnieuw beginnen).

Sjouwen met een TC en statief is een hels karwij. Dan moet je echt een liefhebben/professional zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil niet vervelend doen, maar het blijkt dat op de website van Cambo, de fabrikant van uw camera, statieven worden aangeboden.
Zie daarvoor http://www.cambo.com
statieven op de link "studio stands".
Oriënteert u zich daar op een statief en gaat u dan naar
de link "product configuration".

Kies daar het statief dat u in gedachten had uit de eerste link, en de website helpt u verder met de noodzakelijke onderdelen voor dit statief.

Als u dit allemaal 1 keer hebt uitgezocht kunt u gaan kijken waar u eventueel op een goedkopere wijze aan deze spullen kunt komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan . U hebt wel een heel bijzondere camera aangeschaft ! Erg mooi heb ik gezien.