Welke lens voor mijn EOS 500D camera?

Ik ben aan het twijfelen tussen deze 3 lenzen. tot nu toe is de Tamron 55-200 aan de winnende kant omdat hier geen klachten over zijn, mischien kunnen jullie anders mij een andere lens (aan de hand van deze lenzen) ''voorstellen'' ?

Tamron 70-300 Macro - Canon

Tamron 55-200 - Canon

en Tamron 18-200 Macro - Canon

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Antwoorden (2)

Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, omdat ik niet weet wat voor soort foto's jij wilt maken. Zelf ben ik iemand die graag overzicht's foto's maakt. Mijn lieveling's lens is dan ook 18 - 55 mm, F2.8.

Als je zelf nog niet weet wat voor soort foto's gemaakt, kan je het beste een allround lens nemen. Hiermee kan je eerst een jaar gaan werken zodat je weet wat voor soort foto's je wilt gaan maken. In dat geval zou ik je aanraden om de 18-200 mm lens te nemen. Dan kan je zowel in groothoek als in telelens fotograferen. Ook de macro is een leuke toevoeging om mee te experimenteren. Dat is iets wat ik zelf ook nog wel mis.
Natuurlijk zijn het geen topkwaliteit lenzen, maar die zijn ook heel prijzig. Bovendien kan je op de computer erg veel corrigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb met de tamron 70-300 geen goeie ervaringen, heb hem weer verkocht en een canon 70-300 aangeschaft. Deze is wel duurder maar bevalt me goed. Voor macro heb ik overigens wel een tamron maar dan de 90mm en die bevalt uitstekend.