Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

insteling canon 1000d

welke instelling is het beste voor een foto met veel licht effecten (disco)bijvoorbeeld of show

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
589

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mooie camera.
No zo een aanschaf, kan een boekje van twee tientjes er nog wel bij. Zie links.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het beste is altijd een handmatige stand (P, Tv, Av, M). Een situatie zoals jij die beschrijft is niet eenvoudig te fotograferen. Je hebt weinig licht, maar wel beweging. Je hebt dan twee mogelijkheden. Je zou kunnen flitsen, maar dat vereist meer ervaring om goede foto's te krijgen. Je zou ook de ISO-waarde op 1600 kunnen zetten, maar dat levert meer ruis op. Ik zou in zo'n situatie waarschijnlijk de Tv-stand gebruiken en de sluitertijd zo klein zetten als het licht nog toelaat (eventueel wat onderbelichten).

Toegevoegd op 30-05-2009 10:41:52
Die sluitertijd wil ik nog even op terugkomen. Fotograferen in een disco werkt vaak heel mooi met iets langere sluitertijden, rond de 1/50 seconde. Het effect hiervan is namelijk dat je niet alle beweging helemaal bevriest.

Dus wat ik zou doen is M-stand pakken ofzo. Sluitertijd op 1/50 zetten, diafragma helemaal open zetten. ISO op 1600 en niet flitsen, of ISO op iets van 200 en wel flitsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding