Hoe sluit ik normale speakers aan op versterker met speakon output?

Ik heb speakers met de "normale" luidspreker aansluiting (de rood-zwarte kabel) en een versterker met als output voor de speakers een speakon aansluiting. Hoe kan ik de speakers op deze versterker aansluiten?

Versterker is de aparte pubdrive 2000
ik heb ook nog een devine subwoofer met xlr input en output kan ik deze ook op 1 of andere manier aansluiten op de versterker?

2 weken geleden
in: Audio
TurfGraver
2 weken geleden
Zijn speakers wel geschikt voor deze versterker?
emiel2006
2 weken geleden
vanwaar ik de versterker vandaan heb waren er luidsprekers van het merk aparte op aangesloten ook met de aansluting rood-zwarte kabels
TurfGraver
2 weken geleden
Ik bedoel dus kwa vermogen en impedantie.
emiel2006
2 weken geleden
de speakers die ik heb zijn :
Power Dynamics BGO40
100w
8Ohm
Vermogen RMS 30W vertseker is misschien iets te overkill voor de speakers maar heb deze nog liggen daarmee...
TurfGraver
2 weken geleden
Speakon pluggen kopen en aansluiten.
http://www.soundtekmusic.com/images/D/drawing-01.jpg
emiel2006
2 weken geleden
dus je kan gwn een speakon connector aan een luidspreker kabel hangen?
TurfGraver
2 weken geleden
Ja. Speakon is gewoon een connector.
emiel2006
2 weken geleden
Ah ok bedankt! Kan dit dan ook met een xlr kabel voor de subwoofer?
TurfGraver
2 weken geleden
De sub moet je niet op speakon aansluiten.
Daarvoor moet je de xlr gebruiken.
TurfGraver
2 weken geleden
Op de xlr van de vesterker.
emiel2006
2 weken geleden
De versterker heeft enkel xlr voor input maar niet voor output…
Moet ik dan eerst het mengpaneel op de sub en dan van de sub naar de versterker?
TurfGraver
2 weken geleden
Kan ook. Maar versterker heeft volgens mij ook een male xlr bij de input.
emiel2006
2 weken geleden
https://www.billebro.se/proddoc/PRID_13744_doc_pubdrive-2000_tec.pdf Zie 2de pagina onderaan
TurfGraver
2 weken geleden
Ja. De ingangen hebben dus ook een xlr male xlr (is uitgang van de ingang).
Of je zou de rca sub pre-out moeten gebruiken.
emiel2006
2 weken geleden
Ok bedankt! ik ga dit uittesten
emiel2006
een week geleden
Ik heb alles zo aangesloten en alles werkt alleen krijg ik door de subwoofer ook zachtjes de stemmen van het lied… kan dit schadelijk zijn? Of is dit normaal?

Geef als eerste antwoord