klinkt een THX gecertificeerde AV Surround reciever per definitie beter dan een niet THX gecertificeerde?
Ik vroeg me dit af, ik weet dat het THX gebeuren een zeer sterk keurmerk is en er onder het THX weer verschillende niveau's zijn, maar ik heb nu een Denon AVR2807. Deze is niet THX gecertificeerd. De Marrantz 7300 bijvoorbeeld wel. Zou dit dan per definitie betekenen dat deze Marantz beter klinkt dan mijn Denon? Of kan het ook zijn dat mijn Denon niet aan de keuring is onderworpen?
Ik weet dat geluidskwaliteit grotendeels subjectief is, dus ik vraag niet naar antwoorden als: ''dat moet je zelf luisteren, wij kunnen niet voor jou bepalen wat jij beter vind klinken.'' Dat weet ik en daarom stel ik de vraag in het algemeen, en heb het dus niet over mijn mening of wat ik beter vind, maar wat de (overgrote?) meerderheid (waarschijnlijk) beter vind klinken.
Toegevoegd na 30 seconden:
Vergeet niet, bovenstaande genoemde recievers zijn slechts voorbeelden. De vraag is in het algemeen en betreft alle mogelijk denkbare en zelfs niet denkbare recievers.
Toegevoegd na 1 uur:
Vanuitgaand dat voor beide recievers alle factoren gelijk zijn, denk aan luidsprekers en akkoestiek.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.