Kan je een monitor aansluiten op een 5.1 of 2.1 speakerset en hoe?

Ik heb een Acer Nitro 24 inch fulltime HD monitor met een stereo ingang voor koptelefoons of speakers. Ik ben van plan een Trust Titan aan te schappen in de 5.1 of 2.1 versie. Ik weet alleen niet of dit kan, ik kan er zelf niet uitkomen of je adapters nodig bent of niet. Zo kan je bijvoorbeeld een 2.1 naar 5.1 adapter kopen en een HDMI splitter naar HDMI en stereo geluid. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
2.1K

Antwoorden (1)

Nee. Een monitor zal altijd een 2.0 uitgang hebben, aansluiten zal wel lukken maar dan heb je 2.0 geluid en 4 speakers die niks doen. Als je 5.1 wilt horen zal je de versterker direct aan moeten sluiten op je PC of console. Desktop-PC zal makkelijk lukken, console zal niet zo makkelijk gaan met de set die jij voor ogen hebt.